Gezonde tussendoortjes


Een gezond tussendoortje bevat weinig of geen suiker, weinig natrium (zout) en weinig wit meel of verzadigd vet. Kijk daarom altijd op de verpakking van wat u koopt. Als er nogal wat ongewone ingrediënten op staan loopt u de kans dat er chemische stoffen aan zijn toegevoegd. Koop liever producten met natuurlijke grondstoffen.

Vraag onze lijst met gezonde tussendoortjes geheel vrijblijvend aan.

De meeste lekkernijen voldoen niet aan bovenstaande beschrijving. Dat is de reden waarom Herbalife een aantal speciale voedingsproducten heeft ontwikkeld. U kunt daardoor verantwoord genieten van voedzame tussendoortjes zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over te veel suiker, meel, vet, zout of ongewenste toevoegingen.

Honger is in het algemeen een signaal van uw lichaam dat de voorraad aan bepaalde voedingsstoffen moet worden aangevuld. Welzijnsproblemen kunnen zich voordoen als we regelmatig reageren op hongersignalen met verkeerde voeding. We moeten allemaal in de gaten houden hoeveel suiker, vet, zout, chemische toevoegsels we eten. Als u junkfood en ongezonde snacks vervangt door verstandige en voedzame snacks, kunt u de risico’s op verminderde gezondheid en welzijn in de kiem smoren.

Als u probeert alles uit elke minuut van de dag te halen, laat naar bed gaat en vroeg opstaat, uur na uur met hectische dingen bezig bent, betekent dit dat u uzelf maar heel weinig tijd gunt om uw dagelijks eten te organiseren. Kleine porties eten, op gezette tijden, de hele dag door, is een uitstekende methode om zowel aan gewichtsbeheersing te werken als met honger af te rekenen. Plan bijvoorbeeld op het eind van iedere week al uw gezonde snacks voor de volgende week en koop voldoende in om de week door te komen. Zorg voor variatie, zodat u op elk moment iets te kiezen heeft. Als u met lekkere trek snacks en tussendoortjes koopt is dat niet altijd de gezondste keuze.

2015-03-31 14.29.32